2018. március 14., szerda

Kokárda kosárkák



Március 15-re minden évben próbálok valamilyen piros-fehér-zöld színű édességet kitalálni. Idén is hamar jött az ötletem. Ezeket a kis kokárda kosárkákat sütöttem meg, a régebbi gyümölcsös kosárkáim mintájára, némi módosítással....



Hozzávalók kb. 40-45 db 6-6,5 cm átmérőjű kosárka tésztájához: 20 dkg liszt, 10 dkg cukor, fél sütőpor, 13 dkg margarin, (egy fél kocka), 2 tojássárgája (ha kisebbek a tojások tehetünk bele hármat is)
a töltelékhez: egy csomag vaníliás puding, 3 dl natúr joghurt és 1,5-2 dl tej (vagy csak tej), 5 csapott evőkanál cukor, 
a díszítéshez: fagyasztott ribizli, pár kocka fehér csokoládé, néhány csepp zöld festék, esetleg 1-2 kanálnyi kókuszreszelék, 1 csomag színtelen tortazselé, hozzá víz, cukor és citromlé,

Elkészítése:
A tésztához valókat összegyúrtam, vékonyra, 2-3 mm-esre kisodortam, kiszaggattam és kivajazott fémformákba nyomkodtam. Előmelegített sütőben megsütöttem. Hamar megsülnek, mert vékony a tésztája, de szépen megdagadnak.
Amíg hűltek, elkészítettem a kokárdák zöld közepét. Gőz fölött felolvasztottam a fehér csokit, belecsepegtettem pár csepp zöld ételfestéket, és kis golyókat alakítottam ki belőle, amiket kicsit ellapítottam. A festéktől összeugrott a csoki, és hasonló állaga lett, mint a marcipánnak.
Ezután megfőztem a pudingot (mostanában szeretem a tejet egy részét joghurtra cserélni, pikánsabb íze lesz). Mindegyik kosárkába tettem 1-1 kanállal. Ezután mindjárt kiraktam körben a ribizlivel, és a közepébe egy-egy zöld csokigolyót. Már a díszítés közben jött az ötletem, hogyha a megtöltött pudingot megszórom kókuszreszelékkel, akkor a kokárda fehér része szebb lesz.  Így ilyen is és olyan is készült.
Mikor végeztem a díszítéssel, citromos vízzel megfőztem a tortazselét, és cukorral ízesítettem. Bevontam vele a kosárkák tetejét, ettől szép fényt kaptak.
Ha a zselé gyorsan kezdene sűrűsödni, akkor újra fel lehet melegíteni, és ismét folyékony lesz.

A kész kokárdákat tálalásig hűtőbe tettem, mert hidegen finomabbak.

Sütés előtt, a tészta már a kosárka formákban

A kisült kosárkák

Már pudinggal megtöltve, és a kidíszítés



14 megjegyzés:

  1. Jaj de szepek! Nagyon tetszenek, bizonyara finomak is. Az elobb a kruffinokat is megcsodaltam. Ki kell probaljam en is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Juci, jó sütést neked is :-)

      Törlés
  2. Nagyon ötletesek és szépek, és biztos, hogy finomak is. Nekem is van ilyen kicsi fémből készült kosárkám, talán 10 db, azzal nem érdemes nekiállni. De majd beszerzek még legalább 10 db-ot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Nekem elég sok van belőle, szeretem őket, helyes kis sütiket lehet velük készíteni :-)

      Törlés
  3. Szép mutatósak és finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finomak lettek, csak az a baj, hogy gyorsan fogynak :-)

      Törlés
  4. Nagyon jól néznek ki. Mindig kitalálsz valami újat az ünnepre!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon kreatív, igazán hazafias. 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Ha jön az ötlet, muszáj elkészítenem :-)

      Törlés
  6. Nagyon helyesek! :) Milyen ötletes vagy, mindig kitalálsz valami újat és szépet az ünnepre. Látszik, hogy finomak is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin! Finomak voltak, csak sajnos gyorsan fogytak :-)

      Törlés
  7. De szépek, nagyon jó ötleteid vannak évről évre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Általában több az ötletem, mint amit meg tudok valósítani :-)

      Törlés