2018. március 12., hétfő

Cruffin


Még porcukor nélkül...


A cruffin - ami mostanában nagy "divat" lett - a croissant és a muffin házasításából született, töltelékekkel gazdagítva pedig még finomabb. Úgy mint ez, fahéjjal ízesítve, ami mindig jó választás...

Először Évánál aztán Marisznál láttam meg ezt a számomra újdonságnak számító süteményt, ami mindjárt megtetszett, és elhatároztam, hogy meg fogom sütni. Jó döntés volt, mert finomak lettek, szép ropogósak, a belsejük pedig foszlós. Köszönöm szépen mindkettőtöknek! 

És meghintve porcukorral...



Hozzávalók a tésztához: 30 dkg liszt, 1 csipet só, 1,5 dl tej, 1 dkg élesztő (30 dkg liszthez mindig 2-2,5 dkg élesztőt szoktam tenni, most azonban követtem az eredeti receptet. De utólag úgy gondolom, hogy lehetett volna 2 dkg-ot használnom, akkor még könnyebbek lettek volna.), 5 dkg cukor, 6 dkg margarin,
a tészta megkenéséhez: 6 dkg margarin, 3 evőkanál cukor, 1 teáskanál őrölt fahéj (nálam ez a mennyiség nem volt elég, kellett még újra kevernem hozzá), 1 zacskó vaníliás cukor,
a tetejére tálaláskor: porcukor.

Elkészítése:
A tészta hozzávalóiból közepesen lágy tésztát dagasztottam, majd duplájára kelesztettem. 
Ezután hatfelé vágtam, melyekből cipót formáltam, és lisztezett deszkán mindegyiket kb. 20x30 cm-es téglalappá nyújtottam.
A kenni való margarint lággyá melegítettem, belekevertem a cukrokat meg a fahéjat, és mindegyik téglalapot megkentem vele. A megkent tésztákat egyenként feltekertem, a keskenyebb felénél fogva. Középen hosszában ketté vágtam, és külön-külön csiga formájúra tekertem úgy, hogy a vágott fele kívülre essen.
A muffinsütő formát papírtálkákkal béleltem ki, beletettem a kalácskákat, és még letakarva fél óráig kelesztettem. Előmelegítettem sütőben kb. fél óra alatt sütöttem meg a cruffinokat.

A fahéjas vajjal megkent tészta, és a feltekerése

A 6 db feltekert tészta...

...mindegyik ketté vágva...

...és a felcsavarása

Sütés előtt...

...és sütés után



10 megjegyzés:

  1. Szépek lettek , ugye milyen finom? Örülök hogy megsütötted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még egyszer köszi a receptet, kedves Éva! Finom volt :-)

      Törlés
  2. Ez nekem is megtetszett, elkészítem majd. Látványos, érdekes. Nagyon jól néz ki és biztos, hogy finom. Nekem minden ami kelt jöhet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, jó étvágyat majd hozzá :-)

      Törlés
  3. Nagyon ínycsiklandozóak voltak, mert gondolom, hogy már elfogyott és igen szépre is sikerültek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Jól sejted, már elfogytak :-)

      Törlés
  4. Hűűű micsoda gyönyörűségeket sütöttél! :) Hallottam már erről a finomságról, de még nem kóstoltam, de biztos ízelne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin! Biztos ízlene, próbáld ki egyszer :-)

      Törlés
  5. Aztaaa! Jaj de szépek! Nekem is le van mentve valahol a recept, de el is feledkeztem róla. Muszáj lesz megsütnöm, a fotóid láttán odavagyok érte! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Várom majd a Te sütésedet is, biztos szépre és finomra sikerülnek majd :-)

      Törlés