2017. augusztus 2., szerda

Pácolt sajtok


A sajtokkal és fűszerekkel összeállított kis üveg - kezdődhet a pácolás....


Tombol a nyár, ilyenkor jól esnek a hűs, hideg ételek, a mediterrán ízekre emlékeztető fűszerek, a sajtok, az olívabogyó...
Már régebben is nézegettem pácolt sajtokat, de még soha nem készítettem. Most Neánál láttam meg, ő készített guszta pácolt fetát, így én is megpróbálkoztam egy kis üveggel. Köszi Nea a remek ötletet!

Két nap után muszáj volt már megkóstolni 😋

Ezt a szép kis olajos üveget a lányomtól kaptam, ő festette

Nagyon finom csemege lett belőle. Tálalásnál friss, apró levelű mini bazsalikommal szórtam meg, és pirítóst tálaltam hozzá. De kínálhatunk mellé friss péksüteményeket, magvas kiflit, zsemlét, stb... amikkel a fűszeres olajat mártogathatjuk is, nagyon finom...
Nyári estéken pedig egy gyertya fényénél, egy pohár könnyű rozé borral nagyszerű vendégváró eledel válhat belőle!

Pirítóssal és egy pohár rozé borral


Hozzávalók: különféle sajtok, most nálam mozzarella, ementáli jellegű lyukacsos sajt és egy Erdélyből hozott feta jellegű, Telemea nevű sajt, olívabogyó, fokhagyma, színes szemes bors, szárított fűszerek: durvára vágott csili, bazsalikom, oregánó, zsálya, kakukkfű, rozmaring,
és friss zöldfűszerek: bazsalikom, snidling és apró levelű mini bazsalikom,
és: annyi olívaolaj, hogy az egészet ellepje.

Elkészítése:
A hozzávalókat mennyiség nélkül írtam, így mindenki saját ízlése szerint fűszerezheti. 
A sajtokat felszeleteltem, illetve kockákra vágtam, és a száraz fűszerek keverékébe meghempergettem. Az olívabogyókkal, a felszeletelt fokhagymával és a borssal váltakozva megtöltöttem az üveget. Közben a zöldfűszereket is beletettem (nekem most csak bazsalikomom és snidlingem volt, de akinek van a többi fűszerből is friss, azokból is tehet bele), majd teletöltöttem olívaolajjal, és hűtőbe tettem.
Két-három nap után már fogyaszthatunk is.

Az üveg tartalma, különböző oldalairól...




5 megjegyzés:

  1. Különleges finomság !Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. A sajtokat szeretjük, fogyasztjuk is mindennap, de még pácolt változatban nem készítettem. De biztos nagyon finom, és guszta látvány amit készítettél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Én is csak most készítettem és ettem először ilyet, de nagyon ízlett :-)

      Törlés
  3. Örülök, hogy ihletet tudtam adni és ízlett a pácolt sajt. Nyáron gyakori fogás nálunk, szoktam mozzarella golyócskákból is készíteni, az is nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Biztos nálunk is lesz majd többször az asztalon :-)

      Törlés