2017. július 5., szerda

Zöldbableves



Egy egyszerű zöldbableves, amit elkészíteni is egyszerű. Sok zöldségfélével, és sok levélzöldséggel, amit én nagyon szeretek, főleg ilyenkor nyáron, mikor miden zöldség friss.....

Hozzávalók: kb. 30 dkg zöldbab, 1 fehérrépa, 1-2 sárgarépa, egy darabka zellergumó, lestyán- és petrezselyemzöld, 1 hagyma, 1-2 gerezd fokhagyma, 1 l víz, só, 1-2 kanál olaj vagy 1 kanál zsír, 1 kanál liszt, ízlés szerint pirospaprika.

Elkészítése:
A zöldségeket megtisztítjuk, feldaraboljuk, a sóval és a hagymákkal feltesszük főni. Amikor megpuhultak a zöldségek, berántjuk a zsiradékból, lisztből és pirospaprikából készített híg rántással, s már tálalhatjuk is.



11 megjegyzés:

  1. Nagy kedvenc nálunk is, főleg a nyári zsenge alapanyagokból. Lestyánnal még nem fűszereztem, de legközelebb, ha főzök, kipróbálom vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki nyugodtan lestyánnal, finom zamatos, mi nagyon szeretjük :-)

      Törlés
  2. Én is zöldbabot főztem ma, csak főzeléknek. Nagyon szeretjük. Nagyon jól néz ki a tied is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Nekem is nagy kedvencem a zöldbab, levesnek és főzeléknek egyaránt.

      Törlés
  3. Egyik kedvenc levesem! Idén még nem főztem. Ideje volna! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát akkor itt az ideje :-) Én nagyon szeretem, de legjobban friss zöldbabból :-)

      Törlés
  4. Jól néz ki a levesed és biztos, hogy finom is. Én a jövőhéten hétfőn főzök, de főzeléket és természetes, hogy friss zöldbabból. A lestyánt mi is szeretjük, használom is sok mindenbe.

    VálaszTörlés
  5. Ez így nagyon finom lehet! :) Nagyon guszta is.

    VálaszTörlés
  6. Lívia, Edith, nektek is köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  7. Lestyánnal még nem próbáltam, pedig van jó nagy bokor. Eddig tárkonnyal szoktam, úgy nagyon szeretjük, de próbát teszek lestyánnal is - van bőségesen zöldbab is, lestyán is, szeretjük is...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marcsi!Tárkonnyal még nem főztem a babot, de úgy is finom lehet, lehet hogy egyszer megpróbálom :-)

      Törlés