2017. július 7., péntek

Ribizlis sárgabaracklekvár




Egy újabb finom pikáns lekvárt főztem, csak egy kis adagot, próbaképpen. Nagyon szép színe lett, ami szintén sokat számít a finomságoknál....

Hozzávalók: 1 kg gyümölcshöz (75 dkg sárgabarack és 25 dkg ribizli) ízlés szerint 15-18 dkg cukor,
a tetejére: késhegynyi szalicil.

Elkészítése:
Először a ribizlit főztem meg - pár perc alatt - nagyon kevés vízben, aztán átpasszíroztam.
Ezután a barackot forró vízbe dobtam, hogy a héja könnyen lejöjjön, darabokra vágtam, és elkezdtem főzni. Hozzáöntöttem a ribizlipépet, s együtt főztem tovább. Mikor majdnem kész volt - gyorsan meglett -, hozzáadtam a cukrot. Dzsemfix nem is kellett hozzá, mert szépen sűrűsödött. Egyet forraltam még rajta, üvegekbe töltöttem, tetejére szalicilt szórtam, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.





12 megjegyzés:

  1. Máma én is leszedtem a még visszalévő egy bokor ribizlit. Lekvárt nem főztem belőle, hanem a fagyasztóba tettem az összeset, majd télen jó lesz csemegézni vacsora után.A lekvárt majd megkóstolom. :-)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon szép színe van és biztos, hogy finom is. Éppen ma mondtam a férjemnek, hogy hozzon sárgabarackot, ha csak 2 kg-ot is, de főzni szeretnék lekvárt. Láttam egy receptet - az nem lekvár volt - pohárkrém, tejberizses és fekete, fehér és piros ribizliből volt. Nagyon tetszett az is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Biztos finom lenne ez a pohárkrém, amit láttál, szerintem próbáld ki :-)

      Törlés
  3. Hogy te miket kitalálsz! Nagyon jó párosítás.Gyönyörű lett.

    VálaszTörlés
  4. Remek párosítás! Szép a színe és csodás az íze! :)

    VálaszTörlés
  5. Olyan szépek a fotóid! Muszáj ennem valami gyümölcsöt! :-) Szép színe lett a lekvárnak! Nem jutott volna eszembe ribizlit barackkal összefőzni, de miért is ne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Mondhatnám, hogy én találtam ki, de aztán kíváncsiságból megnéztem az interneten, és természetesen sok ilyen kombinációt találtam... :-)

      Törlés
  6. Nagyon szép lett a lekvárod, ízre is remek lehet! Nekem most kevés sárgabarackom termett, így rebarbarával főztem össze. Az is nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Rebarbarával is finom és különleges lehet!

      Törlés