2016. október 13., csütörtök

Juhtúrós pogácsa



A Szakácsmustra játék 19. fordulójának készítettem ez a könnyű pogácsát is. 
A játék háziasszonya Éva, a Takarékos konyha blog írója, s melyre Horváth Ilona receptjei közül kell valamit választani, és elkészíteni. A játék már csak egy-két napig tart, aki még szeretne játszani, az gyorsan jöjjön....
Most csak fél mennyiségből készítetem, így is 24 db lett belőle, egy egész tepsire való. Kicsit laposabbak maradtak, mint amit vártam volna, csak szélességben nőttek, de így is nagyon finomak lettek, és gyorsan fogytak.


Hozzávalók: 50 dkg liszt, 3 dkg élesztő, 25 dkg margarin, 25 dkg juhtúró, 2 tojás sárgája, 2 dl tejföl, 1 dkg só, 0,5 dl tej,
a tetejére: a kenéshez 1 tojás, nálam még kevés reszelt sajt és köménymag.

Elkészítése:
Először az élesztőt futtatjuk fel a tejben. Ezután a lisztben elmorzsoljuk a margarint és a juhtúrót, hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, a sót és a tojássárgájákat. Közepesen lágy tésztát dagasztunk, és egy óráig kelesztjük.
Ekkor 2 cm vastagságúra kisodorjuk, tepsibe tesszük, majd még 15-20 percig itt is kelesztjük. Ekkor megkenjük tojással, én még egy-egy csipet reszelt sajtot és pár szem köménymagot is szórtam a tetejére.
Előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.

A hozzávalók, összegyúrás előtt

A megkelt tészta

A pogácsák kiszaggatása



2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ! Nézegettem én is ezt a receptet is mikor a sós kekszet választottam. Köszi hogy jöttél játszani ismét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, örülök, hogy játszhattam :-)

      Törlés