2016. szeptember 28., szerda

Rántott padlizsán hagymás lilakrumpli salátával



Egy nagyon egyszerű étel, ami mégis nagyszerű volt számunkra. Még a tavasszal kaptam Katitól néhány kis lilakrumplit, ültetés céljából. Mivel nekünk nincs kertünk, ezért Édesapám vetette el, nála, vidéken. Most néztük meg az első tövet - hogy mennyi van alatta -, belőle készítettem ezt a finom hagymás krumplisalátát, és a szintén kertben termett padlizsánból szeleteket rántottam hozzá. 
Köszi Kati, még egyszer!

Hozzávalók a salátához: krumpli, hagyma, só, ecet, cukor, jégsaláta,
a rántott padlizsánhoz: padlizsán, só, esetleg bors, liszt, tojás, zsemlemorzsa, olaj vagy zsír a sütéshez.

Elkészítése:
A krumplisalátát már előző este elkészítettem. Héjában megfőztem, majd meghámoztam. 
Vízből ecettel, cukorral és sóval összeállítottam a savanyú lét, beletettem a karikára vágott krumplit és a szintén karikára szeletelt hagymát. Másnapig hűtőszekrénybe tettem.
A padlizsánt héjastól felszeleteltem, fél centisre vagy kicsit vastagabbra, sóztam - lehet borsozni is -, majd hagyományos módon lisztbe, tojásba, zsemlemorzsába forgatva bepaníroztam, és olajban kisütöttem.
Tálalásnál a krumplisalátát jégsaláta ágyra fektetve tálaltam. Mivel így a salátára is ment egy kis ecetes lé, annak is finom íze lett.



6 megjegyzés:

  1. Egészségetekre :) Biztos finom volt :)

    VálaszTörlés
  2. Én eddig még mindig meghámoztam a padlizsánt. Lehet, hogy nem kellett volna ??? Amúgy az egyik kedvenc nyári ebédem, csak "magában", rántva, fejes salátával.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha rakott padlizsánt készítek, vagy lecsóba teszek belőle, akkor én is meghámozom, de mivel szép friss volt, és hazai lévén tudtam hogy nincs vegyszerezve, így nem hámoztam meg. Evés közben nem volt zavaró a héja.

      Törlés
  3. Valóban egyszerű, de nagyszerű, és különleges is ezzel a lilakrumplival. Finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Lívia! Finom volt, de főként azért tettem fel, mert olyan szép mutatós volt a lilakrumplival :-)

      Törlés