2016. április 14., csütörtök

Banánpalacsinta



Egy nagyon egyszerű édesség, ami könnyen elkészíthető, a banánon és a tojáson kívül szinte alig kell valami hozzá. Én is úgy kaptam a receptjét a lányomtól, próbáljátok ki, mert nagyon finom, és még el sem lehet rontani....

Hozzávalók, a tésztájához: 1 érett banánhoz 1 tojás, esetleg egy-két csipet fahéj és kevéske vaníliás cukor,
a sütéséhez: nagyon kevés olaj,
tálaláskor: fahéjas porcukor és néhány karika banán.

Elkészítése:
A tojást felverjük, a banánt villával összetörjük, majd összekeverjük őket. Aki nem akarja tálaláskor megszórni cukorral, az keverjen a tésztájába kevés fahéjat és vaníliás cukrot.
Teflon palacsintasütőben nagyon kevés olajat forrósítsunk (annyit mintha palacsintát szeretnénk sütni), és púpozott evőkanállal kis halmokat kanalazzunk a palacsintasütőbe. Sütés közben egyszer fordítsuk meg, hogy a másik oldala is megsüljön.
A kész palacsintákat szórjuk meg fahéjas porcukorral, és már ehetjük is....

Sütés közben



15 megjegyzés:

  1. Mindenképp kipróbálom, ugyanis a sült banán az egyik kedvenc csemegém és ez a variáció is biztos finom !
    Az én receptem: Kis vajat kell olvasztani, a hosszában félbevágott banánt ezen kissé megsütni. Amikor kiteszed a tányérra, egy kevés mézet kell rácsurgatni és fahéjjal megszórni. 5 perc alatt kész extra delikatesz.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg egyszerű, de nagyszerű. Nagyon jó recept, ha hirtelen valamilyen édesre vágyunk. De ha nincs otthon éppen banán, akkor szerintem más gyümölcs is megteszi pl. alma lereszelve, kinyomkodva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Lívia! Más gyümölccsel még nem próbáltam, de biztos úgy is jó :-)

      Törlés
  3. Nem kell bele egyàltalàn cukor ugy diètàs :-D:-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha elég édes a banán, akkor még annak sem kell cukor, aki nem diétázik :-) És köszi a receptet....

      Törlés
  4. Kipróbálom én is.Eddig úgy sütöttem,hogy az érett banánt összezúzva sűrűbb palacsintatésztába kevertem.Úgy is finom,de a tiéd lisztmentesen diétás is.Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, mert tényleg finom, és diétás is, ami sokaknak szempont....

      Törlés
  5. biztosan nagyon finom lehet. Diéta nélkül még jobb. A banán úgyis
    diétás. Hátha még egy kis virágszírmot is eszünk hozzá !
    Köszönjük a receptet. Bár ez már nem egy magyaros étel!

    VálaszTörlés
  6. Mióta láttam a fb-on ezt a tüneményt, én is rendszeresen készítem, szeretjük. Érdekes, hogy néha nem sikerül (pedig mindig ugyanúgy készítem), néha szétmállik sütés közben és ragad, néha meg aranyos kis placsnik lesznekl,
    még nem jöttem rá, mitől

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer nekem is kicsit leragadt, nehezen tudtam megfordítani, kicsit beszakadtak. De akkor szinte nem is volt alatta olaj. Talán ez lehet az oka...

      Törlés
  7. Ami banános az jöhet! :) Nagyszerű finomság. :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon bevált nálunk ez a recept, köszönet érte!

    VálaszTörlés