2016. március 2., szerda

Sütőtök krémleves


Bár már közeleg a tavasz, de még lehet kapni sütőtököt, s a szeles, esős, hűvös napokban jól esik egy kis krémleves. Pirított tökmaggal és ropogósra sült kolozsvári szalonnával finom laktató leves lett belőle.


Hozzávalók kb 3 tányér leveshez: 25 dkg nyers sütőtök, 1 kis krumpli, kb 5 dkg, 1 kis hagyma, 1-2 kanál olívaolaj, 1 zöldségleves kocka, só, őrölt bors és szerecsendió, 5 dl víz, 1-1,5 dl főzőtejszín, tetejére: tökmag, húsos kolozsvári szalonna.

A sütőtököt és a krumplit kockákra vágtam, és a félbevágott hagymával az olajon kicsit dinszteltem. Ezután felengedtem a vízzel, sóztam, fűszereztem, hozzáadtam a leveskockát, és puhára főztem. Ezután botmixerrel pépesítettem, hozzáöntöttem a tejszínt, egyet forraltam még rajta, és már el is készült.
A tökmagot serpenyőben, olaj nélkül megpirítottam. A szalonnát egész vékonyra felszeleteltem és ropogósra kisütöttem. Mindkettőt csak a tálalásnál, közvetlenül fogyasztás előtt tettük a tányérokba kimert levesbe.

A sütőtök párolása az olívaolajon

A főzés



6 megjegyzés:

  1. Egyszer főztem, nem ízlett a családnak. Igaz, nem valami nagy sütőtökrajongók amúgy sem. Én igen, én biztosan szeretném. Főleg így, tökmaggal meg sült szalonnával! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régebben én sem tudtam volna elképzelni a sütőtököt levesnek, de ezen nem dominált annyira a sütőtök íz. Így fűszerekkel, feltétekkel nagyon finom volt...

      Törlés
  2. Én nagy rajongója vagyok a sütőtöknek, hasonló levest már készítettem, szívesen megenném Tiédet is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin! A sütőtököt én is szeretem, és most már belőle a levest is :-)

      Törlés
  3. Nagyon szeretem a sütőtököt. Én először megsütöm a tököt a sütőben natúr, és azután készítek belőle krémlevest. Nekem így sokkal finomabb. De jól néz ki a Te levesed is és biztos, hogy finom is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy, ahogy Te készíted, talán intenzívebb a sütőtök íze. Én most főztem először belőle levest, de ízlett :-)

      Törlés