2016. február 26., péntek

Májpörkölt



A napokban Melindánál láttam resztelt májat, akkor jutott eszembe, hogy milyen rég volt már nálunk. S mivel a piacon szép világos májat kaptam, kedvet kaptam hozzá. 
Ezt most májpörköltnek neveztem el, hogy igazából mi a különbség közte és a resztelt máj közt, nem tudom, de talán nem is fontos. Íme, ahogy én készítem....


Hozzávalók: kb 50 dkg sertésmáj, kevés tej, 2 db nagyobb hagyma, őrölt bors, majoránna, őrölt paprika, 2 babérlevél, olaj, 1-2 szelet kápia paprika, esetleg 1-2 kis erős paprika, néhány csepp ecet és 1-2 kiskanál kukoricakeményítő, só,
köretnek: héjában főtt krumpli.

Elkészítése:
A májat felszeleteltem, kevés tejben kb, fél óráig áztattam - állítólag ettől puhább lesz -, majd leitattam róla a tejet és csíkokra vágtam.
Fedő alatt, olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, majd hozzáadtam a májat - a hagymát a serpenyő szélére húztam-, és állandó keverés mellett néhány percig pirítottam. Ekkor megszórtam a piros paprikával, borssal, és felengedtem vízzel. Hozzáadtam a babért, a kápia darabokat, egy kis erős paprikát, és kb. 25 perci alatt, fedő alatt készre főztem. Ekkor nagyon kevés ecettel ízesítettem, és a kukoricakeményítővel besűrítettem. Csak tálaláskor sóztam.
A kisebb krumplikat héjában megfőztem, meghámoztam, majd negyedbe vágtam.
Tálaláskor petrezselyemmel és zöldpaprika karikákkal díszítettem.




5 megjegyzés:

  1. Én is csak azt tudom írni, hogy nagyon guszta - pedig én nem szeretem csak a férjem, és neki készítek is, és majdnem úgy ahogy Te is készíted, de ecet és kukoricakeményítő nélkül. Én fokhagymát, kisebb paradicsomot is teszek bele. Éppen tegnap mondta a férjem, hogy már régen evett...

    VálaszTörlés
  2. Már én is régen ettem reszelt májat, nagyon szeretem. Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés