2015. július 19., vasárnap

Gyömbéres-mentás limonádé


Melegben, kánikulában jólesik egy finom jéghideg limonádé, főleg ha még ízesítve is van....

Hozzávalók: 2 citrom, egy hüvelykujjnyi friss gyömbér, pár mentalevél, ízlés szerint cukor vagy méz, 1-1,2 l víz, jégkocka.

Elkészítése:
A gyömbért lereszeltem, 2 dl forró vízzel leforráztam, majd 20-30 percig állni hagytam. Utána leszűrtem, felöntöttem 1 liter hideg vízzel, cukorral ízesítettem, hozzákevertem másfél citrom levét és beletettem néhány mentalevelet. A maradék fél citromot felkarikáztam és azt is a kancsóba tettem.
Jól lehűtve, jégkockával ittuk.


A kancsóban



5 megjegyzés:

  1. Ez most, a nagy hőségben nagyon jó ötlet. Én rebarbara kompótot főztem belőle.

    VálaszTörlés
  2. Hú, de jól esne most! Van is itthon friss gyömbér, meg menta is, neki is kezdek. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm mindkettőtöknek!

    VálaszTörlés
  4. Én most épp fagyit készítek, de ez az itóka is jól esne!

    VálaszTörlés