2015. január 16., péntek

Almával töltött csirke vele sült zöldségekkel - zacskóban sütve


A csirke a zöldségekkel és gyümölcsökkel

Kicsit közelebbről

És külön szervírozva a pikáns mártás

Még nem használtam sütőzacskót, de máris megtetszett! Finom porhanyós lett a hús, hasonlít a grillcsirkéhez, csak kicsit szaftosabb, s még zsír sem kellett hozzá. A zöldségek és gyümölcsök nagyon harmonizáltak a húshoz, az ízek pedig jól összeértek a sütés folyamán. Úgyhogy csak dicsérni tudom ezt a sütési módszert....

Hozzávalók: egy grillezni való, kb. 1 -1,1 kg-os csirke, 3 nagyobb alma, egy maroknyi aszalt szilva, kb. 10-15 dkg, 2 nagy hagyma, 15 dkg kisebb méretű sárgarépa, 4-5 szem közepes-nagyobb méretű salátakrumpli, só, őrölt bors, szárított és morzsolt majoránna. zsálya, és kakukkfű, sült csirkékhez való fűszerkeverék, melynek nagyjából ezek a fűszerek az összetevői,
a mártásházhoz: kb. 1 dl főzőtejszín, vagy amennyit a mártás sűrűsége megkíván.

Elkészítése:
A csirkét kívül-belül besóztam, befűszereztem a borssal és a fűszerkeverékkel, aztán fél óráig állni hagytam. Az almát meghámoztam, cikkekre vágtam, a hagymát is nagyobb cikkere daraboltam.
A csirke belsejét megtöltöttem almával, aszalt szilvával és egy-két hagymadarabkával, majd fogpiszkálóval összetűztem a lyukat, és a szárított, morzsolt fűszerekkel is bedörzsöltem. Beletettem a zacskóba, köréje a többi almát, szilvát, hagymát, krumplit és sárgarépát - amiket mind nagyobb darabra vártam - és lezártam a zacskót.
Jó óra kellett neki, vagy még több, míg a hús megpuhult, igaz nem sütöttem nagy lángon.
Ekkor a csirke körül lévő alma, répa, szilva valamint hagyma egy részét leturmixoltam, és tejszínnel simára kevertem, majd nagyon kicsit összefőztem. Nagyon pikáns, kissé édeskés mártást kaptam.
A csirkét a krumplival, a maradék zöldségekkel és gyümölcsökkel körülrakva tálaltam, és a mártást külön kis tálkában kínáltam hozzá.

A csirke megtöltése

Lábai összekötve, popsija bevarrva :-)

Bekukucskálva a zacskója

Majd összekötve, mint egy mikulászacskó.....



6 megjegyzés:

  1. Hűha! Milyen finom lehet! Nemrég jöttem rá én is, hogy az édes illetve pikáns szószok milyen jól kiegészítik a húst. :)

    VálaszTörlés
  2. Pompás ebéd, jó ötlet, ezer éve nem csináltam, majd tán meghívom a gyerekeket (legalábbis egy részüket) - mert az ember egymagának nem készít ennyit, másnaposan meg valahogy nem szeretem már annyira. Ez frissen jó. Nagyjából én is hasonlóképp csinálom. De olyan is volt, hogy a csirkét "csak" natúran megsütöttem a zacsiban és hozzá meggymártást, rizst készítettem. Az se kutya... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! A meggymártás is fincsi lehet hozzá, nem is tudom mikor ettem utoljára. Most hogy eszembe juttattad, jól esne :-)

      Törlés
  3. Csoda finomakat főzöl, minden annyira guszta és csodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Finom lett, és ez nekem is nagyon tetszett :-)

      Törlés