2013. december 6., péntek

Mézeskalács lapocskák


Ezt a szép új süteményes fémdobozt Édesapámtól kaptam a napokban.
 Ezek a lapocskák pont jól elférnek ebben a szögletes dobozban.

Megsütöttem az idei első adag mézesemet, amit karácsony előtt még követni fog egy következő sütés. Ilyen formájú mézeskalácsokat és hasonló díszítési módot - amit még egy kicsit tovább fejlesztettem, gazdagítva az aszalt gyümölcsökkel - egy Dr. Oetker könyvben láttam meg, de a tésztáját illetően maradtam a régi jól bevált Lajos Mari féle receptnél, amit már évek óta sütök, és a családban mindenkinek nagyon ízlik....

A mézeskalácsok közelebbről


Hozzávalók a tésztához: 25 dkg finomliszt, 25 dkg rozsliszt, 25 dkg cukor, 12,5 dkg méz, 12,5 dkg vaj, 2 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék, 2 egész tojás, 1 citrom, 1 kiskanál szódabikarbóna,
a díszítéshez: földimogyoró, bokormogyoró, mandula, cukrozott narancshéj, aszalt sárgabarack, mazsola, napraforgómag, tökmag, csokoládépasztilla (a kis gombszerű fehér és barna csokigömböcskék) - ezeket használtam most, de bármilyen más kandírozott gyümölcs vagy cukorkadrazsé is használható a díszítésére,
a tetejére: 1 tojás és egy kanál tejszín.

Elkészítése:
A mézet a vajjal felforrósítjuk. A cukrot kikeverjük a 2 tojással és 2-3 evőkanál citromlével, majd hozzáadjuk a kissé kihűlt mézes keveréket. Apránként hozzákeverjük a lisztet - melyben elkeverjük a szódabikarbónát -, a citrom reszelt héját és a fűszereket. Fakanállal jól átkeverjük. Sütés előtt egy egész éjszakát pihentetjük a hűtőszekrényben.
Ezután a hideg tésztát vékonyra kinyújtjuk, 4-5 cm széles és 8-9 cm hosszú lapocskákra vágjuk, megkenjük a tojás és a tejszín keverékével (ha nincs tejszín elég a tojás is, én most csak fehérje és tejszín keverékkel kentem meg), és kidíszítjük, melynek csak a fantáziánk szabhat határt. Díszítés után még egyszer lekenjük, ettől szép fényesek lesznek a magok is. Előmelegített sütőben kb. 6-7-8 percig sütjük. Még langyosan jól zárható fémdobozba tesszük, így sokáig eláll és puha marad.

A tepsiben sütés előtt.....

....és pár perc múlva kisülve



13 megjegyzés:

  1. Jol neznek ki , meg ilyen diszitessel nem lattam!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Iri! Én mindig aszalt gyümölcsökkel és magvakkal szoktam díszíteni, a fehérjehabosat nem szeretem, mert nagyon édes :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépségesek a lapocskák, mintha kis képek lennének, a dobozod is nagyon szép, ünnephez illő:)

    VálaszTörlés
  4. Jaj de nagyon mutatósak, a különféle magvakkal díszítve is nagyon finomak lehetnek a mézes lapok! :) A dobozkád is nagyon szép! :)

    VálaszTörlés
  5. Trollanyu, Hankka köszi szépen!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek! Nagyon mutatós!
    Puszi:Ági

    VálaszTörlés
  7. De szépek! Jó kis délutáni móka lenne a gyerekekkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi, ha ketten-hárman csináljátok gyorsan megy :-)

      Törlés
  8. Nagyon mutatósak ezzel a "magvas" díszítéssel! És hát finomak ! A doboz pedig karácsonyi.
    És remek fotókat készítettél ismét4

    VálaszTörlés