2013. december 11., szerda

Birsalmasajt színesen


Akár karácsonyra gasztroajándéknak is készíthetjük még

Felszeletelve, közelebbről

Nemrég kaptam ajándékba színes birsalmasajtot. Innen jött az ötlet, hogy én is megpróbálkozhatnék vele. Még volt néhány szép birsalmám, amiből azt a sajtot készítettem.

Hozzávalók: birsalma, cukor, citromlé, ételfesték.

Elkészítése:
A birsalmákat megmostam, feldaraboltam, magházát és héját rajta hagytam. Annyi vízben, hogy ellepje, puhára főztem. Amikor megfőtt lecsepegtettem, a főzőlevét eltettem, magházát eltávolítottam, és héjával együtt ledaráltam.
Az így kapott pépet lemértem, kilogrammonként 70 dkg cukrot és 1,5 dl főzőlét adtam hozzá. Fél citrom levével lassú tűzön folyamatosan kevergetve sűrűre főztem. Amikor már jó sűrű lett, háromfelé osztottam. Egyikhez pár csepp piros, a másikhoz zöld ételfestéket kevertem, a harmadik részt hagytam eredeti színében. Fóliával bélelt formába öntöttem. Másnap kiborítottam a formából és a levegőn hagytam szikkadni. Pár nap múlva felszeleteltem és fóliába csomagoltam.
Finom csemege, de sütemények, desszertek díszítésére is kiválóan alkalmas, és így színesen még mutatósabb is.

Formába öntve



4 megjegyzés:

  1. Szeretjük a finom ízét és így, színesen még mutatósabb! :) Nagyon jó ötlet! :)

    VálaszTörlés
  2. Mutatós!
    Az idén már nincs birsalmám, de jövőre megpróbálok én is színeset is csinálni.

    VálaszTörlés