2013. június 12., szerda

Cseresznyés-tejfölös sütemény



Könnyű nyári sütemény, őszibarackos változatát már többször sütöttem, most cseresznyével is kipróbáltam, tésztájába pedig kakaót kevertem.

Hozzávalók a tésztához: 40 dkg liszt, 25 dkg margarin, 17 dkg cukor, 1 csomag sütőpor, 4 tojássárgája,  6 kiskanál kakaópor, 1 citrom reszelt héja,
a töltelékhez: 2 csomag vaníliás pudingpor, 6 dl tej, 6 evőkanál cukor, + 7-8 dkg cukor, 1 nagy doboz tejföl (350 gramm), 4 tojásfehérje,  50 dkg cseresznye, 3-4 kiskanál citromlé.

Elkészítése:
A tésztához valókat összegyúrtam, két részre osztottam, és legalább fél órára hűtőszekrénybe tettem. Közben elkészítettem a tölteléket. A pudingporokat a tejjel és a 6 kanál cukorral állandó keverés mellett sűrűre főztem, amikor langyosra kihűlt, hozzáadtam a tejfölt és a maradék cukrot.
A tojásfehérjét kemény habbá vertem, ezt is hozzákevertem. A cseresznyéből egy keveset leturmixoltam, és a többivel együtt hozzáadtam a töltelékhez.
Az egyik tészta darabot kisodortam, a tepsibe (20x35 cm) tettem, rásimítottam a tölteléket, majd a másik tésztalappal beborítottam, villával megszurkoltam, és előmelegített sütőben közepes hőfokon 40-45 perc alatt készre sütöttem.


Készítettünk néhány képet az áradó Dunáról, június 8-án és 10-én, amikor Budapesten tetőzött.  Minket szerencsére nem fenyegetett a víz, nem lakunk annyira közel a Dunához. Reméljük, most már mihamarabb visszatér rendes medrébe, és a veszélyeztetett környéken lakók is fellélegezhetnek....
Itt láthatóak az Árpád-hídnál és a Margit-hídnál készült felvételeink.



7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehet! Szeretem az ilyen gyümölcsös sütiket. Cseresznyét is de főleg a meggyet már alig várom hogy elérhetőbb áron legyen a boltokban.

    VálaszTörlés
  2. Katalin, ez nagyon szép, s biztos nagyon finom is:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, hú, most nagyon megennék egy szeletkét!

    VálaszTörlés
  4. Hát ez nagyon kelleti magát! Szép is, de még milyen finom lehet!

    VálaszTörlés
  5. Az őszibarackos változatát én is ismerem, jó ötlet volt cseresznyével és kakaós tésztával készíteni, nagyon-nagyon guszta lett! :)

    VálaszTörlés
  6. Imádom az ilyen jellegű sütiket, nagyon guszta.

    VálaszTörlés