2013. június 14., péntek

Banánparfé



Finom hűsítő édesség, és könnyen elkészíthető. Eper- és szederparfém már van fent a blogomon, hozzájuk hasonlóan készítettem most ezt is, csak tejszín helyett növényi "tejszínt" használtam fel hozzá. Nem tudom miből van és mennyire egészséges, de a 2 dl-ből nagyon sok lett és szép kemény habbá verődött.

Hozzávalók: 2 nagyobb vagy 3 kisebb érett banán, 1,5 dl natúr joghurt, 2 dl tejszín, kb 7-8 dkg cukor, 1 citrom leve, 8-10 dkg csokoládé és néhány csepp olaj,
a teteje díszítéséhez: banán, eper vagy más piros gyümölcs, citrom, citromfű....

Elkészítése:
A banánt a joghurttal leturmixoltam, nem baj ha egy-két nagyobb darabka is marad benne.A tejszínt felvertem, hozzáadtam a cukrot és a citromlét, majd a banánpéphez kevertem.
Fóliával bélelt őzgerincformába öntöttem, és mélyhűtőbe tettem. Mikor már jól megdermedt tálcára borítottam, a fóliát levettem róla.
A csokoládét gőz fölött felolvasztottam, hozzáadtam az olajat, majd a parféra csurgattam, s tálalás előtt ismét visszatettem a fagyasztóba. Tetejét gyümölcsökkel díszítettem.

Az egész parfé....

...és egy-két szelet belőle



6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet és nálunk mindig van banán, aminek barnul a héja:) Éppen én is banános fagyit készítettem, majd valamikor felteszem, isteni finom volt:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
  2. Én még sosem ettem parfét, mindig készülök, hogy kipróbálom, ezt is, de még sosem került sorra:) A tied naghyon mutatós, s biztos finom is:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó! Amúgy sem, de ebben a melegben főleg nem tartana sokáig nálunk:-)

    VálaszTörlés
  4. Köszi lányok! Nálunk is gyorsan fogyott, már nincs is belőle. :)
    Nektek is szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  5. Ez aztán egy igazán kimondott fantasztikus finom desszert...nagyon mutatós is. Nálunk a parfé csak poharas desszert. Nagyon ötletes, és különleges!

    VálaszTörlés
  6. Hmmm... nagyon finom lehet... olyan jó kis könnyed finomság.

    VálaszTörlés