2013. május 6., hétfő

Fahéjas almarózsák




Tegnap, Anyáknapjára készültek a rózsák. Több helyen is láttam, Marisznál és Gabojszánál is, nagyon megtetszett, mert szép mutatós sütemény. Aztán kicsit változtatva férjemmel elkészítettük a saját változatunkat.....

Hozzávalók: 50 dkg-os fagyasztott leveles tészta, 4 alma, 2-3 evőkanál citromlé, 1 citrom reszelt héja, 1-2 kanálnyi margarin és méz, cukor, fahéj, kevés piros ételfesték.

Elkészítése:
Az almát vékony szeletekre vágtuk, és citromlével, kevés cukorral ízesített, ételfestékkel színezett, forrásban lévő vízbe tettük, majd még 2 percig főztük - hogy az almaszeletek kicsit megpuhuljanak, és könnyebben lehessen majd feltekerni  -, és jól lecsepegtettük őket.
A tésztát szobahőmérsékleten kiolvasztottuk, kb. 50x30 cm nagyságúra kisodortuk, megkentük kevés olvasztott margarinnal, majd szintén vékonyan olvasztott mézzel is. Megszórtuk fahéjas cukorral és a reszelt citromhéjjal, majd keresztben feldaraboltuk másfél ujjnyi széles csíkokra, 18 db lett belőle.
A csíkokra tettük az almaszeleteket, úgy hogy kicsit fedjék egymást, majd feltekertük.
Sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 25-30 perc alatt sülnek meg.

A "rózsaszirmok", vagyis az almaszeletek

A kisodort tészta a fahéjas töltelékkel

A rózsák kialakítása, feltekerése

Sütés előtt



17 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, mutatósak !Mennyivel szebbek így megszínezve!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek, milyen jó ötlet a színezés! :)

    VálaszTörlés
  3. Amíg nem olvastam el nem tudtam képzelni mitől ilyen szép pirosak:) Tetszik:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon mutatósak lettek így pirosan. Még sosem ettem ilyen sütit, ideje kipróbálnom.

    VálaszTörlés
  5. Nem tudtam hogy ennyire el vagyok maradva, de ilyen különleges zseni süteményt még sosem láttam, és hallottam róla.

    Nagyon ügyesen készitetted a szinezett alma szeletekkel, és tényleg ugy néznek ki mint rózsa szirmok...közben gzyönyörüen mutatós, és méghozzá finom is!

    VálaszTörlés
  6. Remek ötlet, köszönöm, hogy megosztotted:) Mentettem!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  8. Jaj de szépek! Amint elkezdtem nézegetni a képeket, azon gondolkodtam, létezik piros belű alma? Közben meg ravaszul megszínezted:-) Tényleg rózsához lett hasonlatos!

    VálaszTörlés
  9. Köszi szépen mindenkinek! Az almák festését a férjem javasolta, mint kiderült, nagyon jó ötlet volt :)

    VálaszTörlés

  10. Éva írta........

    Nagyon kedves ANYÁKNAPI sütemény.
    Olyanok lettek, mint az igazi rózsák.Szépek, finomak , kedvesek,
    sőt még illatosak is!

    Köszönjük szépen!

    VálaszTörlés
  11. Látom nálad csodálatosak lettek.Gratulálok!! Ha láttad volna az enyémeket, mind a tepsihez ragadtak, mert kifolyt a cukros töltelék... Hi, hi, hi.
    De azért nem dobtuk el...

    VálaszTörlés
  12. Jaj, Katalin! Ez nagyon szép!!

    VálaszTörlés
  13. Köszi mindenkinek! Nálunk is kifolyt alul egy kevés cukros töltelék, de nem volt vészes :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szép ,mutatós süti.Gratulálok
    nagyon ügyes vagy!
    Szia:Ági

    VálaszTörlés
  15. Most találtam meg a gyönyörű piros rózsáidat!
    Csodálatosak!

    VálaszTörlés