2012. december 7., péntek

Gyümölcsteák, kétféle ízesítéssel


Az almás ízesítésű tea

Közelebbi kép a teáról

Mostanában egyre többet készítek saját keverésű gyümölcsteát. Az almás és a narancsos-gyömbéres keverék alapja is azonos, mindegyikben a csipkebogyó a "főszereplő". Saját ízlésének megfelelően mindenki könnyen összeállíthatja a számára legfinomabb keveréket, de csinos kis fémdobozba téve adható ajándékba is....

Hozzávalók az alapteához: csipkebogyóhús (nálam saját szedésű), szárított bodzavirág és hibiszkuszvirág (teaboltokban lehet kapni), szárított morzsolt citromfű, mazsola, 
az almás változathoz: még aszalt almadarabkák, 
a narancsos-gyömbéreshez: még szárított narancs- és gyömbérdarabkák.

Elkészítése:
A csipkebogyót és az aszalt almát kisebb darabokra törtem. A narancsot felszeleteltem vékony karikákra és radiátoron megszárítottam (ez jó pár napba tellett, mire teljesen kiszáradt), majd azt is kis darabokra tördeltem. A héjából is lehet belekeverni, finom ízt ad a teának. A meghámozott gyömbért lehet frissen is hozzáadni, de ekkor csak kis darabot főzzünk bele, mert elég intenzív az íze. Ha szárított formában szeretnénk hozzákeverni, akkor is hámozzuk meg, vágjuk kis darabkákra, radiátoron 1-2 nap alatt megszárad.
2 dl vízhez egy kiskanál keveréket lehet adni, le szoktam forrázni, kb 15 percig hagyom ázni, majd leszűröm. A tea színét egyébként a hibiszkuszvirág nagy mértékben befolyásolja, mely egyébként kellemes savanykás ízt is ad. Ha többet keverünk bele, pirosabb lesz, ha kevesebbet akkor a színe aranysárgább lesz......

Az almás teakeverék.....

....és a narancsos-gyömbéres



3 megjegyzés:

  1. Mit meg nem tennék most egy ilyen teáért. Most, hogy nagyon odafigyelek arra, hogy mit ehetek és ihatok a baba mellett, erre a teára nagyon vevő lennék!

    VálaszTörlés
  2. Çok sağlıklı bir içecek...

    VálaszTörlés
  3. Köszi, igyekeztem finom és egészséges hozzávalókat belekeverni....

    VálaszTörlés