2012. november 30., péntek

Répás-mézes muffin


 A muffinok aszalt gyümölcsökkel

A muffinok az aszalt gyümölcsök mellett almával és tökmaggal kiegészítve

Sárgarépás muffint a közelmúltban kétszer is sütöttem, először csak aszalt gyümölcsökkel, az utána következőket pedig almával dúsítottam még, és tökmaggal díszítettem a tetejüket.

Hozzávalók 12 db-hoz: 18 dkg liszt, 10 dkg méz, 2 tojás, 7-8 dkg margarin, 8 dkg cukor, 12-13 dkg reszelt sárgarépa, 0,5 dl tej, 2 csapott kiskanál szódabikarbóna, 2 (lehet púpozott) kiskanál mézeskalács fűszerkeverék, 12 dkg aszalt és kandírozott gyümölcs (szilva, sárgabarack, áfonya, mazsola, kandírozott gyömbér...), esetleg 1 kicsi alma,
tetejére: héjnélküli tökmag.

Elkészítése:
A lisztben elkevertem a szódabikarbónát és a fűszereket, a sárgarépát lereszeltem, a margarint kikevertem a cukorral és a tojásokkal, majd az egészet összevegyítettem és hozzáadtam a mézet. Belekevertem a feldarabolt gyümölcsöket, az almás változatba a kis kockákra vágott almát is, majd papírral bélelt muffinformába töltöttem.
Előmelegített sütőben mérsékelt, majd kis lángon megsütöttem, kb. 20-25 perc alatt készült el.

A hozzávalók

A tészta kikeverése

Formákba töltve



4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a muffin, csupa egészséges dolog van benne és milyen csodás téli-karácsonyi hangulat van nálad:)

    VálaszTörlés
  2. Finom lehetett aszalt gyümölcsökkel és almával is, mutatós a tökmag díszítéssel! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi lányok, örülök, hogy nektek is tetszik :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép muffinok! Minden jót belekevertél:-) A répa az (és nem csak), amit még nem próbáltam sütibe, éppen ezért különösen kíváncsi lettem rá!

    VálaszTörlés