2012. szeptember 17., hétfő

Mézes pálinka



Elkészítése nagyon egyszerű, íze pedig nagyszerű. Persze ez utóbbi attól is függ, hogy milyen minőségű pálinkából készítjük, legfinomabb a barackból. Ha virág mézet keverünk hozzá, akkor ilyen szép sárga színe lesz. A képen látható pálinkát erdélyi havasi méz hozzáadásával készítettem.

Hozzávalók: 1 liter pálinkához 30 dkg méz.

Elkészítése:
A pálinkához hozzáadjuk a mézet, jól elkeverjük, és felmelegítjük, de csak annyira, hogy a méz elolvadjon benne. Ha kihűlt üvegekbe töltjük, és állni hagyjuk, minimum egy hónapig, de lehet tovább is. Ekkor leszűrjük, lehűtjük, és már fogyasztható is. Minél tovább "érik", annál finomabb lesz.

A pálinka még leszűrés előtt, alul a leülepedett méz



11 megjegyzés:

  1. Ezt még én is megkóstólnám:) De ezek az üvegek csodásak:)

    VálaszTörlés
  2. De szépek az üvegeid! Mézesen még talán én is meginnám a pálinkát:-)

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom a lányokhoz, mézesen még én is megkóstolnám, finom lehet az íze! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi szépen lányok, valóban finom lett, de nekem méz nélkül is jöhet a pálinka :))

    VálaszTörlés
  5. Bár inni nem iszom, de ezt én is megkóstolnám. Na és azok az üvegek, nagyon jól néznek ki:)

    VálaszTörlés
  6. Nálunk nagy kedvenc, más rövidet nagyon nem is iszunk meg. Na persze én most egy darabig nem kóstolgathatom...:)

    VálaszTörlés
  7. Sokszor hallottam erről,de nem volt alkalmam kóstolni.Nem is nehéz az elkészítése, csak barackpálinkám nincs hozzá:)
    Csodásak az üvegeid!

    VálaszTörlés
  8. Trollanyu, Lilla, Aleda köszi szépen!
    Az üvegek valóban nagyon szépek, de már nincsenek meg, még a nyáron vittük ajándékba Torockóra. A pálinkát még előtte készítettem.
    Természetesen nem csak barackpálinkából lehet csinálni, csak abból finomabb :)

    VálaszTörlés
  9. Katikám, hol lehet ilyen üvegeket kapni?Egyébként Te vagy az egyetlen "jó fej" a nők között, mikor mondod, a jó pálinkát megiszom méz nélkül is.Ezzel én is így vagyok.

    VálaszTörlés
  10. Köszi Judit, akkor legközelebb majd együtt pálinkázunk :))
    Az üvegeket a Vörösvári úton vettem, még a nyár elején, a Gabo kreatív boltban.

    VálaszTörlés
  11. Nagyon finomak ezek a palinkak!

    VálaszTörlés