2011. október 20., csütörtök

Hecsedli (csipkebogyó) lekvár



Hozzávalók: dércsípte csipkebogyó, cukor, citrom, dzsemfix, szalicil.

Elkészítése:
A bogyókat mindkét végén megtisztítjuk, megmossuk, majd kettévágjuk. Annyi vízben, hogy jól ellepje őket, puhára főzzük, kb. egy óra alatt. Ezután lepasszírozzuk, vagy apró lyukú szitán áttörjük. A kész gyümölcspépet lemérjük, minden kg-hoz adunk 40 dkg cukrot - vagy ízlés szerint többet, kevesebbet -, egy negyed vagy fél citrom levét, ezt is ízlés szerint, és jól összefőzzük.
A cukorból először csak kevesebbet szórjunk bele, és kóstolás útján állapítsuk meg, hogy kell-e még hozzá. Amikor már jól összefőtt, adjunk hozzá egy tasak dzsemfixet, így megrövidíthetjük a főzési időt, és nem marad folyós a lekvárunk. Még forrón üvegekbe töltjük, tetejükre késhegynyi szalicilt szórunk, és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.
Nekem sajnos nincs paradicsompasszírozóm, így egy szitán nyomkodtam át, egy evőkanállal. Ezután még egyszer felöntöttem vízzel, főztem egy kis ideig, mert úgy láttam, hogy még lehetne mit kipasszírozni belőle. Sajnos elég hosszú, és fárasztó munka volt, de a lekvár nagyon finom lett.

A félbe vágott szemek

A bogyók kipaszírozása

Főzés közben



2 megjegyzés:

  1. Tehát a csipkebogyó a hecsedli. Megint tanultam valamit. :)))

    VálaszTörlés
  2. Most kedvet kaptam a készítésére! Csak tudom, hogy hamar el fog illanni, mert időt kell szánni a leszedésére, aztán a megfőzésére, ami 1-1 nap. Kizárólag hétvége, amikor is igyekszem behozni, ami elmarad hét közben.
    Anyukám is hasonlóan készítette, csak nem vágta ketté,s sűrű szitán passzírozta. Utána jó sokáig főzte, míg besűrűsödött. Még egy üveggel van abból, amit Ő főzött, nincs szívem elhasználni.

    VálaszTörlés