2010. december 9., csütörtök

"Szaloncukor" leveles tésztából


Nagyon finom és mutatós sütemény, igazi karácsonyi hangulatot áraszt

Ezt a receptet az interneten kaptam, nagyon megtetszett, ezért én is elkészítettem, némi változtatásokkal.

Az eredeti recept:
Hozzávalók:
50 dkg leveles tészta,
a diós töltelékhez: 7 dkg darált dió, 5 dkg cukor, 2 dkg zsemlemorzsa, 0,6 dl tej, fél csomag vaníliás cukor, mazsola,
a mákos töltelékhez: 7 dkg darált mák, 5 dkg cukor, 2 dkg zsemlemorzsa, 0,6 dl tej, fél csomag vaníliás cukor, mazsola, fél citrom reszelt héja,
a tészta nyújtásához: liszt, 
a tészta megkenéséhez: 1 egész tojás.

Elkészítése:
Először elkészítjük a töltelékeket, mindkettőnél ugyanúgy járunk el. A tejet felforrósítjuk, feloldjuk benne a cukrot és a vaníliás cukrot. Belekeverjük a darált mákot vagy a diót, ezenkívül a mazsolát, a zsemlemorzsát és a reszelt citrom héját. Levesszük a tűzről és teljesen kihűtjük.

A készen vásárolt, egy darabban lévő leveles tésztát félbevágjuk, majd lisztezett munkalapon egyenként 45,5x25 cm-es téglalapra nyújtjuk. Derelye- vagy pizzavágóval felvágjuk 6,5x12,5 cm-es darabokká.  
A tölteléket ráhelyezzük, majd tojásfehérjével a töltelék körül bekenjük a tésztát. Feltekerjük a szaloncukrokat, majd egy szalaggal a töltelék mellett jól összehúzzuk. A tojásfehérje segít a tészta tapadásában. A süti széleit egy olló segítségével berojtozzuk, sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük. Lekenjük tojássárgájával, de nem az egész sütit, hanem csak addig, ameddig az alufóliás rész ér a klasszikus szaloncukron.
Előmelegített sütőben180 fokon 12 percig sütjük. Porcukorral meghintve tálaljuk.
----------------------------------------------------------------

Én gesztenyés töltelékkel készítettem, egy gyorsfagyasztott gesztenyepürét kis tejjel, cukorral, rummal elkevertem, adtam hozzá mazsolát és cukrozott narancshéjat.

Még annyit módosítottam az eredeti recepten, hogy a félbevágott tésztát 48x23 cm-re sodortam, így rövidebb, de szélesebb darabokká vágtam: soronként 6-6 db 8x11,5 cm-re. Az első fél tészta kisodrásánál a fent leírtak szerint jártam el, de a tésztalapocskák 6,5 cm szélessége kevésnek bizonyult, a tölteléket nehezen tudtam becsomagolni, ezért a második lapnál már szélesebb darabokat vágtam.

A feldarabolt tészta a gesztenyés töltelékkel

A szaloncukrok megformázása

A tepsiben, sütésre várva



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése